John Carpenter: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér”

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 30.

Mikrofilm

Abban biztosak lehetünk, hogy e sorozat mindent és mindenkit túlél.

A Halloween a tavalyi év egyik meglepő siker sztorija volt: a sorozat kilencedik(!!!) epizódja mindössze 10 millió dollárból készült, ehhez képest csak Amerikában közel 160 millió dollárt hozott, amihez a világ többi része egy további százast tett hozzá.

Ám ami még ennél is meglepőbb, hogy a kritikusok is szerették, a ’78-as eredeti óta ez volt az első rész, ami főleg pozitív kritikákat kapott; részben azért is, mert közvetlenül az eredeti sztorit folytatta, a kettő közötti számtalan borzalmas folytatást ignorálva.

A filmet az Ananász expressz és a Joe direktora, David Gordon Green rendezte, aki a siker hatására azonnal szabad kezet kapott még két folytatás elkészítéséhez: a Halloween Kills 2020-ban, a Halloween Ends egy évvel később kerül majd mozikba, természetesen Halloween idején.

Mindezekről megkérdezték a sorozat mögött álló rendezőlegendát, John Carpentert is, aki keresetlen őszinteséggel válaszolt: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér”. Mint Carpenter elmondta, Jason Blum producer győzte meg arról, hogy ne csak üldögéljen az oldalvonalnál és rinyáljon, hanem emelje fel a fenekét, és segítsen is a filmek elkészültében. „Ezt korában soha senki nem kérte tőlem” – vallotta be Carpenter, miért tért vissza saját sorozatához.

Nemcsak produceri kreditet kapott

ugyanis, hanem fiával, Cody Carpenterrel ők feleltek a 2018-as film zenéjéért is. A rendező még az első epizód után szállt ki a sorozatból – egy darabig úgy volt, ő rendezi az 1998-as hetedik epizódot, a Halloween H20: Húsz év múlvát, ahol a 2018-as filmhez hasonlóan Jamie Lee Curtis is visszatért főszereplőként.

Az eredeti, Carpenter-féle Halloween:

Végül azért nem vállalta, mert nem kapta meg a 10 millió dolláros fizetést, amihez már csak azért is ragaszkodott, mert véleménye szerint az első epizód producere kizsigerelte őt, és a film sikeréből alig jutott neki valami. Utólag biztos nem bánja, hogy végül távol maradt: a H20 hatalmasat bukott.

A 2018-as Halloweennal azonban Carpenter nagyon is elégedett, és arra buzdít mindenkit, nézzék meg a további két folytatást is, ami nemcsak a Michael Myers–Laurie Strode sztori végére tesz pontot, de David Lee Gordon pályafutására is. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a sorozat mindent és mindenkit túlélve folytatódni fog.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.